Ubuntu için Gnome Tweak Aracı (İnce Ayar) Kurulumu, Kullanımı ve Tema Yükleme

Gnome Tweak Aracı (İnce Ayar), Ubuntu’da Gnome masaüstü ortamını özelleştirmek için kullanılan bir araçtır. Bu araç, temaları, yazı tiplerini, simgelerini, menülerini, imleçlerini, uzantılarını ve diğer ayarları değiştirmenize olanak tanır. Ubuntu Uygulama Deposundan programı kurabileceğiniz gibi aşşağıdaki kodları kullanarakta Terminalden kurabilirsiniz:

Kod:

sudo apt update

Kod:

sudo apt install gnome-tweak-tool

Kurulum bittikten sonra programı, uygulama başlatıcıdan ”İnce Ayar” diye aratarak çalıştırıyoruz.

Karşımıza ilk gelen ekranda ”Dizüstü kapağı kapatıldığında askıya al” seçeneği var. Ben bunu kapalı konuma getiriyorum çünkü, büyük boyutlu dosyaları internetten indirirken bilgisayarda işlem yapmadığım zaman kapağı kapatıyorum. Bu şekilde bilgisayar internetten dosya indirirken ekran çalışmayarak enerji tasarrufu sağlıyorum. Eğer bu seçeneği aktif eder ve kapağı kapatırsam bilgisayar bekleme konumuna geçiyor ve indirme işlemi de dahil her şey iptal oluyor. Bu seçeneği kapalı tutmak bence en iyisi.

”Başlangıç Uygulamaları” başlığı da oldukça önemlidir. Buradan bilgisayarınız açıldığında hangi uygulamaların otomatik başlamasını istiyorsanız bunu ekleye bilirsiniz. Örneğin ben ”Meteo” adlı hava durumu gösteren uygulamayı kendi ayarlarından bilgisayar açıldığında otomatik başlamasını ayarladığım halde açılış da başlamıyordu. Bu bölümde ”+” işaretini kullanarak ”Meteo” aracını bilgisayar açılışında başlaması için ekledim ve sorunsuz şekilde işlemeye başladı.

Şimdi size ”Görünüm” Başlığı altında ”Yeni Tema” yüklemeyi göstereceğim. Diğer başlıklar altında Klavye, Fare, Yazı Tipi vb ayarları yapabilirsiniz.

En çok kullanılan 2 adet temayı araştırdım ve yükledim. Bunlar gerçekten de çok güzeller ve sisteminize renk katıyorlar. Ubuntu 22.04 için Gnome Tweak’a terminalden en kolay şekilde yükleyebileceğiniz tema; “Arc Dark” dir. Arc Dark, Ubuntu’nun varsayılan GTK temalarından biridir ve çok basit ve temiz bir görünüme sahiptir. Arc Dark’ı terminalden yüklemek için aşağıdaki komutu kullanın:

Kod:

sudo apt install arc-theme

Gonme Tweak’ı (İnce Ayarlar) tekrar başlatın ve ”Görünüm” başlığı altında ”Temalar” – ”Uygulamalar”ı tıklatarak ”Arc Tema” seçeneklerinden birini seçin. Sisteminizin teması hemen değişecektir.

Sizlere önereceğim 2. bir Tema ise ”Materia Dark” temasıdır. Ben bu temayı kullanıyorum. Oldukça şık bir görüntüsü var. Materia Dark temasını kurmak için Terminalden şu komutu girin:

Kod:

sudo apt install materia-gtk-theme

Artık bu Tema da sisteminize kurulmuştur. Uygulamayı başlatarak ”Materia Dark” Temasını kullanabilirsiniz. Daha bir çok tema araştırıp kendiniz kurabilirsiniz. Bu yazımızda genel anlamda Gnome Tweak (İnce Ayarlar) uygulamasını ve bu uygulamaya Tema kurmayı öğrendik. Siz de sisteminizden bu kullanışlı uygulamayı eksik etmeyin.

Eğer bu bloktaki yeni yayınları takip etmek isterseniz, aşağıda yer alan “Abone Ol” bölümüne e-posta adresinizi girerek, her yeni blog yazısı yayınlandığında otomatik olarak bildirim alabilirsiniz. Abone olduktan sonra, e-postanızı kontrol ederek gelen bildirimi onaylamayı unutmayınız. Abone olduktan sonra, bildirim e-mailleri genellikle Gmail’in “sosyal” bölümüne düşmektedir. Lütfen bu bölümü de kontrol etmeyi unutmayınız.